”Djurkalender”

När jag var liten så hade jag och våran dåvarande vovve Lurvas varsin chokladkalender. Varje morgon kom Lurvas in till mig i mitt rum och så hade vi ”lucköppning”. Ibland, ja faktiskt ganska ofta, så kom han in mer än en gång och ville öppna luckor och äta godis… Då hade jag ingen aning om att choklad inte är bra för hundar, men det vet jag idag så någon chokladkalender blir det inte för Elsa och Märta. Däremot så har jag fixat en liten lightversion av paketkalender till dem, en ”djurkalender”. Varje advent får de ett varsitt paket att öppna med en långsmal godsak i (läs tuggben av varierande slag). Så här ser den ut:

kalender_1

När det inte är advent så får de en godsak från den lilla burken med röd rosett. Däri finns det torkad lever, en riktig delikatess! Märta älskar ju att öppna paket så här har vi en minsta sagt förväntansfull vovve:
paket_1

Om de fick upp sina paket? Jo då Märta fixade det galant själv. När hon fick se vad det var i gick hon och la sig i korgen och åt upp det. Elsa kämpade på bra länge med sitt paket (inte lätt att ha en matte som gillar att tejpa) men med lite assistans från mej så fick även hon tag på benet som då behövde dödas… Här är en liten filmsnutt från öppnandet:

Lämna en kommentar